maandag 16 juni 2008

# 13 Online kantoortoepassingen en andere tools


Er staan me weer een paar extra mogelijkheden ter beschikking om mijn computer niet alleen maar voor nuttige dingen te gebruiken. Het zoeken naar geschikte programma's, die niet al te moeilijk zijn, heeft me onder andere gebracht bij www.picnik.com. Het is een online fotobewerkingsprogramma, dat heel eenvoudig werkt en leuke resultaten geeft. Niks moeilijk doen met Photoshop of een ander ingewikkeld fotobewerkingsprogramma, gewoon www.picnik.com aanklikken en foto's bewerken gaat spelenderwijs.
Ook online documenten bewerken en doorsturen is vrij simpel. Alleen zie ik daar niet helemaal het nut van. Op bijna elke computer zit standaard een officeprogramma met Word en Excel. Het bewerken van documenten in die programma's is simpel en het verzenden per E-mail naar een vriend of vriendin ook. Ik heb hiervoor http://documents.google.com uitgetest en een Excelbestand doorgestuurd naar collega's.

Geen opmerkingen: